מהירות העבודה מול מחשב בספריה


מה שיעשה הזמן לא יעשה השכל.

(ר"י בכרך)

אנחנו, ספרנים, מבלים שעות רבות מול מחשב כל יום. באמצעות פעולות פשוטות אפשר לחסוך בזמן כה יקר לנו.

אני מציע לכם לצפות בסרטון קצר שמתאר דקה אחת של עבודה שלי במחשב. אני אסביר מה עשיתי לפני צפיתכם מכיוון שהסרט הוא בלי קול. עשיתי את כל הפעולות במהירות מקסימלית. המשימה שלי הייתה לתקן שורה של רשומות בקטלוג. מדובר בתיקון קטן, אבל צריך בכל זאת לפתוח רשומה בקטלוג, לתקן את השדה הנדרש ולשמור את הרשומה.

צפייה מהנה:

נכון מהר?  היות ויש לי כמה מאות רשומות לתקן, מהירות העבודה חשובה לי מאוד.  תמיד יש מה לעשות בספריה כפי שאתם יודעים.

תיקנתי 9 רשומות בדקה. בשעת עבודה אפשר לתקן קרוב ל 500 רשומות.

ובכן, מה עוזר להגיע לתפוקה כזאת? קיצורי דרך במקלדת. אני כמעט ולא משתמש בעכבר. רק בשביל לסמן שדה או מספר רשומה, למרות שגם זה לא הכרחי.  יש קיצורי דרך ב GUI שאנחנו רגילים להם כמו F6 לפתיחת שדה חדש או F12 לשינוי כיוון. אבל מי יודע שצירוף של CTRL+5 מעביר סמן ממקום כלשהו לשדה של מספר מערכת, אפילו אם אתם נמצאים בעותקים? מי משתמש ב CTRL+L לשמירת רשומה? אני יודע שבהתחלה זה קשה, אבל אחרי כמה ימים של עבודה מתרגלים ואפילו לא מסתכלים על המקלדת. יש עוד הרבה קיצורים כאלה ואפשר אף ליצור חדשים שיהיו נוחים רק לכם. לשם כך תכנסו ב GUI ל ALEPH – אפשרויות – התאמה אישית – תצורת Accel.

אלה דברים שלא בהכרח תשתמשו בהם אבל אני מציע עליהם בחום. לא סיפרתי על הכל. תשאלו אותי על עוד קישורים או תחפשו אותם בעצמכם. ויש קיצורים שלדעתי חייבים להיעזר בהם. כמו שאתם משתמשים ב CTRL+C ו CTRL+V כך תתרגלו לעבוד עם ALT+TAB שמעביר אתכם מחלונות שונים של תוכנות פתוחות (למשל, כשאתם עובדים עם שני חלונות של מפתח חיפה וקטלוג שלכם). נכון שעושים את אותו הדבר באמצעות עכבר, אבל אם אתם נמצאים בדלפק יעץ ויש מולכם מספר קוראים בתור (והם בד"כ חסרי סבלנות) כל שנייה חשובה.

כדרך אגב, לצילום הסרטון השתמשתי בתוכנה חינמית Jing שעושה את העבודה יפה מאוד. אולי יגיע זמן ואכתוב גם על התוכנה הזאת. התוכנה מומלצת  גם לביצוע לכידת מסך (Print Screen) ממוקדת.  לי המליץ עליה עמיתי למקצוע דניאל ואילולי  ההמלצה, הפוסט לא היה נכתב בכלל. תודות לדניאל.

אני רוצה להקדים שאלות ולהבהיר שני דברים: אני לא עובד ב ExLibris ואני לא חתול שונא עכברים. חיוכון לבסוף.

תגים: , , ,

2 תגובות to “מהירות העבודה מול מחשב בספריה”

  1. ביילע Says:

    תודה רבה.
    אני אישית לא מקטלגת, אבל אני אעביר את הקישור לפוסט הזה למקטלגות אצלינו.
    אני יודעת שהן משתמשות בכל מיני קיצורי דרך, אבל לא עם כל אלה שאתה מציין כאן.
    עד כמה שאני יודעת, הן גם מתלוננות שלא תמיד קיצורי הדרך עובדים.

    תכנת Jing דווקא כן מעניינת אותי ואני אבדוק אותה בעבודה.
    תודה עוד פעם.

    • libonly Says:

      כנראה שצריך להיות קצת משוגע לדבר, אבל בסופו של דבר שימוש בקיצורי דרך משתלם למי שמתמיד בו. אני אשמח לעזור ולענות על השאלות במידה ויהיו.

להשאיר תגובה

