מצגת "בלוגים ומקצועות המידע" של רינת קורבט


המצגת מעניינת לבלוגר בכלל ולבלוגר ספרן בפרט. רינת קורבט הציגה אותה בכנס INFO 2009 בשבוע שעבר. לא נוכחתי בהרצאה בכנס, אבל לאחר צפייה במצגת יש לי כמה דברים להגיד:

  • רינת  מדברת על בלוגים ככלי לאיתור מידע, ככלי להתפתחות מקצועית וכל זה נכון מאוד. הייתי מוסיף גם שבלוג יכל לשמש כלי להפצת ידע.
  • מסתבר שיש פודקאסטים בנושא ספרנות. עדיין לא בעברית, אבל רשימה מרשימה למדי.

תגים: , , , , ,

10 תגובות to “מצגת "בלוגים ומקצועות המידע" של רינת קורבט”

  1. רינת קורבט Says:

    שלום אלכסיי!

    וואו, אתה מתעדכן מהר, רק אתמול הספקתי להעלות את המצגות שלי מכנס טלדן לרשת. ניסיתי להעלות אותן למספר אתרי שיתוף מצגות – ביניהם slideshare, authorstream ו- slidex הישראלי אבל כל אחד מהם יצר עיוותים שונים במצגת אם מבחינת שיבוש אופן הצגת העברית או פגיעה באיכות התמונות. הגירסא ששמת בסוף הפוסט היא החביבה עליי, בפורמט PDF, שגם ניתן להורדה וכך אפשר להיכנס לקישורים לכל אותם בלוגים שהמלצתי עליהם.

    המטרה שלי בהרצאה הייתה להציג את מגוון הדרכים בהן אנחנו כמומחי מידע יכולים להשתמש בבלוגים (אגב, לגבי בלוגים ככלי להפצת מידע, שים לב שגם אני התייחסתי לכך בשני שקפים באמצע המצגת, ויותר מכך בע"פ בהרצאה). וגם לספק דוגמאות לבלוגים ופודקאסטים מוצלחים בתחומי מקצועות המידע. רציתי שאנשים ייראו איזה עושר ומגוון קיים בתחום, ואולי יקבלו השראה לפתוח בלוג מקצועי משל עצמם או "להעתיק" רעיונות מוצלחים במיוחד (כמו הפודקאסט שבו שחקנים משחקים מאגרי מידע כדרך להציג אותם למשתמשי הספרייה). עוד בלוגים בתחומי מקצועות המידע בעברית יוכלו רק להועיל לנו כקהילת ידע מקצועית מקוונת ובכלל…

    זו פעם ראשונה שאני מגיבה בבלוג שלך, אבל אני נהנית מאוד מקריאתו!

    • libonly Says:

      שלום, רינת.
      אני אכן מתעדכן מהר וזאת בזכות Google Alert שמתריע אם יש אזכור של LibOnly בתוצאות של גוגל.
      לדפדף במצגת זה טוב, אבל לא חשבת אולי להקליט את הקול שלך? דניאל עשה את זה עם המצגת שלו בדיוק עכשיו וזה יצאה לא רע בכלל. עוד מעט אני אשים קישור לפרי יצירתו.
      אני התכוונתי להפצה של ידע ולא מידע, אם אני מבדיל בין המושגים נכון.

  2. רינת קורבט Says:

    אה, דרך נפלאה לבדוק את מידת הפרסום של הבלוג שלך. כל הכבוד.

    אולי מתישהו אני אקליט את ההרצאה גם בע"פ, לא חשבתי על כך.

    אני מחכה כבר לשמוע את ההרצאה של דניאל שוב, למרות ששמעתי אותה בלייב. היא הייתה מרתקת. אני רוצה כבר לשמוע הרצאת המשך:-) אני בטוחה שלדניאל יש עוד הרבה מה להגיד בנידון.

    בהרצאה לא עשיתי הבחנה ברורה דיה בין מידע וידע שמועברים בבלוגים מפאת קוצר זמן. אבל בהנחה שאנחנו מדברים על מידע בבלוגים בתור משהו פחות מעובד ויותר גולמי וללא פרשנות ועיבוד, אז מדובר נגיד במתן קישורים, תמונות וכדומה…וסיכום של ידע בבלוגים לעומת זאת זה למשל תיאור של ניסיון מצטבר בשימוש בפרקטיקות עבודה מסוימות ותובנות ולקחים שהופקו מהן. גם זה וגם זה כמובן יכול להיות מועבר בבלוגים של מומחי מידע. האם לכך התכוונת או למשהו אחר?

    • libonly Says:

      כן. בדיוק. אני רואה בבלוג שלי מקור ידע (בין השאר) שאני מנסה להפיץ. בשביל זה אני מעלה סרטונים. האם הנסיון הזה מוצלח – זאת שאלה אחרת. כמובן, מידת החשיפה של הבלוג הזה רחוקה מהרצויה, התענינות של בעלי מקצוע לא מספקת והנסיונות שלי גם לא מושלמים. יחד אם זאת אני לא מתכוון להפסיק. כנראה יש דרכים יותר קונבנציונליות להפיץ/לשתף ידע, אך הניסיון שלי שווה הרבה בשבילי.

      • רינת קורבט Says:

        ולכן אמרתי לכמה אנשים בעקבות ההרצאה שלי: זה לא מספיק לכתוב בלוג מקצועי טוב שמשווק אותנו כמומחי מידע ואת מקצועות המידע באופן כללי…כדי שהבלוג יגיע לקהלים הנכונים: למקבלי החלטות, מנהלים, והציבור הרחב חשוב גם לעשות שיווק לבלוג שלך ולדאוג לפרסם אותו במקומות אחרים, ליצור מודעות לקיומו בים הבלוגים הקיים. זה אומר להגיב בבלוגים של אחרים ולשים קישור לבלוג שלך, לפרסם באינדקסים של בלוגים וכך הלאה…

        שמחה שאין לך כוונות להפסיק, ואני מקווה שתהיה יותר חשיפה לבלוג הזה. מגיע לו:-)

        • libonly Says:

          תודה. ואני מקווה שיהיה לי מספיק זמן וכח להמשיך. ויש לי עוד בעיה שאני מנסה להתגבר עליה: קשה לי לכתוב על דברים טריויאליים בשבילי, למרות שזה יכל להיות מעניין ומועיל לאחרים.

  3. יהודה Says:

    הי רינת ואלכס רציתי לדעת
    מה הדרך הנכונה לספור את כמות הבלוגים שהתעדכנה עד כה
    לחודש אוגוסט 2009

    מצאתי מספר TOOLS שעושים זאת אך לא תקפים לגביי כל העולם

    אודה על עזרתכם הרבה .זה יעזור לי לעבודה שאני מכין
    תודה מראש

    • libonly Says:

      שלום, יהודה. אין בנוגע לשאלה שלך נתונים מדויקים. נכון למרץ 2008 היו בעולם 184 מליון בלוגרים. אומרים שכל חצי שנה הכמות מכפילה את עצמה. כמו כן אומרים שכל שניה נוצר בלוג חדש. חוץ מזה, גם את המידע הזה הייתי לוקח בערבון מוגבל.

  4. יהודה Says:

    צהריים טובים
    ברצוני לדעת איפה אוכל למצוא חומר בנוגע
    לתפקידי הספריה המסורתי (ציבוריות; אקדמיות/לימודיות; מיוחדות או מתמחות. )

    הייתכן שמרבית החומר הינה בספרות האנגלית ולכן קשה למצוא חומר בעברית?

  5. libonly Says:

    אינני יודע אם בלימודים לתואר ראשון למידענות מלמדים את הדברים האלה ובאיזו שפה החומר הלימודי. סביר להניח שכן, אבל לא למדתי לתואר ראשון בארץ, לכן אין לי תשובה בשבלך, יהודה.

להשאיר תגובה

