האם המייל שלך ברשימת הפרוצים? או האם האקרים טורקיים פרצו לי?


חנן כהן עוד לא כתב כלום על זה באתר שלו "לא רלוונטי"

ככה זה הגיע אלי:

Subject: האקרים טורקים פרצו למספר אתרים ישראליים
שלום לכולכם !


אני מעביר לכם מכתב של עמיחי ברקת (בנם של רינה ויגאל ברקת) אל אבי ביבס, האחראי על מערכות המחשב במענית. עמיחי עובד בחברת הייטק ומתגורר במענית כתושב. מכתבו עוסק בפריצה של האקרים תורכיים לאתרים ישראליים וגניבת עשרות אלפי כתובות דואר, כולל סיסמאות.
בעזרת הקישור למטה: designer.co.il ניתן לבדוק האם הכתובת שלכם נמצאת בין הכתובות הגנובות. אבל אם אפילו הכתובת שלכם עדיין לא נגנבה, זה מוגדר של מצב "בינתיים", כי ייתכן שההאקרים האלה ימשיכו לפרוץ לאתרים ישראליים נוספים ואולי יצליחו לגנוב כתובות נוספות. לכן ראוי לעדכן את הסיסמאות (מומלץ מינימום 8 תווים, אותיות לועזיות, קטנות וגדולות וגם ספרות שונות וגם סימנים שונים מן המקלדת).
בהצלחה ! פ נ ח ס

שלום,
מצורף מייל של עמיחי ברקת שנשלח אלי לדרכי התמודדות לבעיה של פריצה לחשבונות דואר באינטנרט :
הי אבי
רציתי להביא לתשומת לבך שהאקרים טורקים פרצו למספר אתרי אינטרנט ישראלים וגנבו עשרות אלפי כתובות דואר אלקטרוניות וסיסמאות של משתמשים שנרשמו באותם אתרים. ההאקרים משתמשים בחשבונות האלו כדי לחדור לאתרים כמו פייסבוק ולפרסם נאצות נגד ישראל.
מצורפת רשימה חלקית של הכתובות שנפרצו. אם תבצע חיפוש על maanit תמצא שיש שם מספר כתובות של משתמשי מענית.
באתר הנ"ל אפשר לבצע חיפוש על כתובות דואר אלקטרוני נוספות שנחשפו בפריצות האחרונות: http://designer.co.il/
אני ממליץ:
א) ליידע את המשתמשים שמופיעים ברשימה שכתובות הדואר האלקטרוני שלהם וסיסמאות בהם השתמשו נפרצו.
ב) לעדכן את כלל המשתמשים על הפריצה הנ"ל ועל הסיכון בשימוש בסיסמאות זהות בהרבה אתרים (אפילו אם זאת סיסמא מסובכת).
ג) להמליץ למשתמשים להחליף מיידית סיסמאות באתרי האינטרנט שבהם יש מידע אישי או מידע רגיש אחר (בנקים, פייסבוק, דואר אלקטרוני ברשת, וכו')
ד) להמליץ למשתמשים להמשיך להחליף סיסמאות באופן תדיר ולהשתמש בסיסמא חזקה (לפחות 8 תווים, שילוב של אותיות גדולות וקטנות, ספרות ותווים מיוחדים)
ה) להמליץ לא לשמור סיסמאות בתיבת הדואר האלקטרוני
בברכה,
עמיחי ברקת
מענית
למי שמתקשה בשינוי סיסמא באתרי מענית אנא פנו אלי בכדי שנסייע בכך.
אבי ביבס

אני מתפלא על אנשים (משכילים ברובם)  שמכניסים כתובות דואר אלקטרוני שלהם לכל מקום מבלי לחשוב פעמיים. יש מכתב דואל שמטייל בשבוע האחרון המציע להכנס לבלוג מסויים ולבדוק על ידי הזנת כתובת מייל אישית האם היא נפרצה על ידי האקרים טורקים. אין לי שום בעיה עם האתר designer.co.il. קראתי את כל ההסברים של בעל הבלוג והעסק נראה בסדר. למעט זה שנכנסים לשם אנשים ומקלידים כתובת דואר שלהם מרצונם מבלי לקרוא ולברר. בין התגובות הרבות אפשר למצוא זאת, למשל:

מישהיא שהמייל שלה כן ברשימה
17 ביולי 2010
אני לא יודעת בדיוק מה הנתונים שבדקת פה אבל הכנסתי כתובת שלי שכן נפרצה והטורקים השתלתו גם על הפייסבוק שלי וזה אמר שהכל תקין
אז לא הייתי ממליצה לאף אחד ללכת לישון בשקט

עוד תגובה אחת חשובה:

מיכה
18 ביולי 2010
ומה אתה מתכוון לעשות עם המאילים שאתה אוסף בכלי הזה?

והנה הרעיון הגאוני:

יצחק
18 ביולי 2010
ולמה לא תשלח פשוט אימייל לכלל המשתמשים שברשימה על כך שהמייל שלהם נחשף?

עוד תגובה שיש לי מה לומר עליה:

מוטי
18 ביולי 2010
שלום.יוזמה ברוכה
איך אני בודק אם מישהו "ביקר" אצלי?
יודעני בבירור שמישהו נכנס לאי מייל שלי. מעניין אותי אם הם ממשיכים ל"בקר" או מה?
בברכה

אם אתם משתמשים ב Gmail  ואם נרשמה כניסה לחשבון דואל מכתובת IP בלתי רגילה (לא מהבית ולא מהעבודה או עוד מחשב ממנו אתם מרבים להיכנס למייל) בפעם הבאה כשתכנסו לדואל תקבלו הודעת מערכת כמו זאת:

ותגובה אחרונה לבסוף שאני יכול לחתום מתחתיה:

אורן
18 ביולי 2010
טריק ספאמרי נחמד! "בוא תבדוק אם הסיסמה שלך פרוצה, רק תכניס את המייל הכי חשוב שלך כאן"
מזל שאין גם תיבת "הכנס כאן את הסיסמה המרכזית בה אתה משתמש ברוב האתרים", כדי לבדוק אם זו הסיסמה שנפרצה.
טוב. אני צוחק. תודה על השירות.

אם פוחדים כ"כ מפריצות לחשבון דואל או שירות אינטרנטי אחר דורש סיסמה אז משנים אותה פעם לשלושה חודשים, בונים אותה משילוב של אותיות וספרות רצוי לפחות 8 תווים ולא משתמשים באותה סיסמה בכמה מקומות. והעיקר – אל תאמינו לכל מילה כתובה במייל או בבלוג.

תגים: ,

3 תגובות to “האם המייל שלך ברשימת הפרוצים? או האם האקרים טורקיים פרצו לי?”

  1. ביילע Says:

    כמה מעצבן שצריך להיות כל הזמן על המשמר ולחשוש שמנסים לפרוץ לך לחשבונות או לגנוב את הזהות הוירטואלית שלך.

    • libonly Says:

      לדעתי אנו יותר מדי דואגים במקום לעשות משהו. כל מה צריך – ללמוד כמה כללי התנהגות לגבי אבטחת מידע ברשת.

  2. סטטיסטיקה נחמדה על שנת 2010 מאת וורדפרס « LibOnly Says:

    […] […]

להשאיר תגובה

