על כנס מולטידע 2011


image

דבר ראשון – מזמן לא כתבתי בבלוג. שרה בפגישה בכנס אמרה שזה בגלל שאני עצלן. מאוד יכול להיות, אבל הנה אני כותב על הכנס, אומנם מאוחר מכולם, אך עדיף… ושוב, כמו לפני שנתיים כשהתחלתי לכתוב בבלוג אני מקבל השראה בעקבות הכנס. נחמד, נכון? אחרי שהפסקתי לכתוב בבלוג באופן קבוע המשכתי עוד זמן מה לצייץ בטוויטר שלי, אבל באיזשהו שלב הזנחתי גם אותו. אגב, בכנס הנוכחי רציתי לכתוב בטוויטר, אבל לא דאגו לנו, למבקרי הכנס, לחיבור אינטרנט אלחוטי חינם. ציצתי למרות זאת כי היו שלוש  עמדות מחשב עם אינטרנט ליד חדר האוכל. נראה לי מגוחך שבכנס ספרנים/מידענים בו חצי מהמרצים מזכירים בהרצאות פייסבוק וטוויטר לא חשבו על דבר בסיסי שכזה. עוד יותר מדאיג שאני היחיד מציבור המידענים ששאל את מארגני הכנס על זה. בגלל חוסר חיבור לאינטרנט נאלצתי להקליט ברשמקול התרשמויות שלי בין ההרצאות כדי לא לשכוח אותן לאחר כמה ימים.
הכנס עצמו היה מאורגן להפליא. תקלות או שלא היו או שלא נראו לעין. הדבר היחידי שפגע בכמה אנשים – זה שלא היה מספיק מקום במושב “עשו מזה סרט” שאני, אישית, לא התחברתי אליו.

אותי עניין מאוד לשמוע שתי הרצאות במושב שיתופי – של ליאור צורף ואלון ניר. את ליאור אני מכיר משידורי הניסיון – תוכנית וידאו שבועית בנושא טכנולוגיות חדשות וגאדג'טים. מומלץ לא רק לגיקים שבינינו. רמת משחק וחוש ההומור בתוכנית שלו לא נופלים מאלה של ארץ נהדרת, לשם השואה ואת זה אמרתי לו אישית לפני הרצאתו. ליאור מרצה מעולה עם ניסיון אשיר בתחום רשתות חברתיות.  הוא דיבר על פייסבוק, טוויטר והביא דוגמאות נפלאות לשימוש משכיל בהן. אני מקווה שהרצאות שצולמו בכנס יועלו לרשת ואפשר יהיה לצפות בהן כדי לקבל טעימה מהתענוג .
אלון ניר הוא בחור  צעיר המייסד שירות  thekotel. הוא סיפר על הפרויקט שלו ואיך הוא התפתח מכלום למשהו ענק שמכירים בכל העולם. זה הזכיר לי סיפור של עוד בחור צעיר יהודי אחד – מייסד של פייסבוק – מארק צוקרברג. אני מאחל לאלון אותה הצלחה מכל הלב. הוא טוען שמתפרנס מעבודתו כמתרגל באוניברסיטה ולא מקבל מהפרויקט כסף, אבל בקשות תרומה באתר שלו מעוררים ספק סביר בכך.

חוץ מהרצאת שהזכרתי היו עוד כמה מעניינות על ספרים אלקטרונים במושב של מרים פרבר אצלה למדתי בבר אילן. היו כמה הרצאות שאהבתי פחות בגלל היותן יבשות מדי ומלאות נתונים סטטיסטיים והיו כאלה היה בהן יותר מדי פרסום מוצר שהמרצה יצג. דוגמת הרצאה "יבשה" שכזו היא של בועז דולב, מייסד שירותי ממשל זמין שקראה נתונים סטטיסטיים ממסך מחשב. לדעתי, בפרויקטים כאלה צריכים לעבוד יותר אנשים שחיים את הסביבה הזאת – את הטוויטר ואת הפייסבוק.

הפתיע אותי שאני היחיד שהזכיר את הכנס בטוויטר ואחד הבודדים שהזכירו אותו באינטרנט בכלל. היה חסר קצת באז לכנס הזה. מידע על כנס מידענים לא מפרסמים רק דרך מייל. יש דרכים אחרות אליהן צריך להתרגל. ועוד הערה – באתר מרכז ההדרכה לספריות בישראל עדיין מקיימים טרום רישום לכנס, לפי הפרסומת. לא הגיע הזמן להוריד את זה?

באיזשהו שלב מצאתי את עצמי מחוץ לעולם ההרצאות. בכל זאת התכנים של הכנס מיועדים יותר לספרני ספריות ציבוריות ואני בא מספריה אקדמית, לכן לא כל דבר עניין אותי שם. להפתעתי ראיתי שאני לא היחיד שמסתובב בחוץ למרות הגשם. עוד כמה עשרות אנשים החליטו כמוני. ייתכן חלקם בגלל חוסר מקום פיזי במושב “עשו מזה סרט”. המארגנים לא צפו התלהבות כה רבה ממושב זה, וכמו שכתבתי גם אני לא.

מה שעוד כולם יזכרו מהכנס, אם נעזוב לרגע את הערכים האקדמיים הטמונים בו, זה פקקים בדרך אליו. אני במקום 50 דקות בזבזתי שעתיים וחצי בבוקר.
תמונות מהכנס ניתן למצוא בקישורים הבאים:

יום שני 7.3.2011

יום שלישי 8.3.2011

יום רביעי 9.3.2011

חוברת התקצירים (זהירות – PDF)

על הכנס כתבו: שרה כהןאילנה שקולניק

תגים: , ,

7 תגובות to “על כנס מולטידע 2011”

  1. ביילע Says:

    תודה רבה אלכסיי על הפוסט הזה. מאד נהניתי לקרוא אותו ותודה גם על הקישורים לתמונות. רואים שהיה מפוצץ וזה טוב לדעת שיש השתתפות ערה בכנסים מקצועיים.
    השתתפו בכנס ספרנים מהספרייה שלי, אני מקווה ללכת לכנס של טלדן במאי.
    אני מאד שמחה שחזרת לכתוב.

    • libonly Says:

      לטלדן אני לא חושב שאבוא. יש גם בשבוע הבא שני אירועים: כנס מת"ח שאני שוקל ללכת לשם ושל מאלי שסימה אומרת שאין מקומות פנויים שם ולכן אני לא בא.

  2. ביילע Says:

    נרשמתי ליום מאלי מיד כאשר קיבלתי את ההזמנה. אמרו שאין הרבה מקום. גם עפרה תבוא. חבל שלא תוכל להגיע.
    לאיזה כנס מט"ח אתה מתכוון? אני מתכוונת ללכת לכנס בלוינסקי ב-31 למרץ.
    יהיה נחמד לראות אותך.

  3. ביילע Says:

    זה כנס אחר, שחשבתי ללכת אליו, אבל ביום א' אני מלמדת, כך שאני לא יכולה לנסוע, וביום ב' אני הולכת ליום הדרכה של מאל"י.
    הכנס נראה מעניין, תהנה.

  4. שרה Says:

    אלכסיי יקירי ,
    אני לא אמרתי שאתה עצלן …
    אמרתי שאולי אתה מתעצל … זה משהו אחר :-) …
    חוץ מזה נהניתי מאוד לקרא את הסקירה שלך , ההארות שלך בהחלט במקום !
    ו…תמשיך לכתוב!

להשאיר תגובה

